• · Gör dina medarbetare på ett helt annat sätt än vad ni pratat om?
  • · Har du en utmaning i att få alla motiverade i en grupp?
  • · Kan du ibland känna att du inte når ända fram, när du pratar med kunder
  •   Har du känt att det du säger tolkas annorlunda än hur du menar?

Efter kursen förstår du

  • Hur du kommunicerar, verbalt och i andra uttryck.
  • Vikten av att förstå innan du gör dig förstådd
  • Skapa “rapport”
  • Hur du bättre kan tolka och förstå din omgivning, via kroppspråk, ansiktsuttryck, tonlägen
  • Makten i ditt eget tillstånd och hur det smittar andra.
  • Varför “story telling” är oslagbart

Du kommer även att få med dig olika verktyg till din hjälp att nå ända fram när du kommunicerar.

“Kursen mötte verkligen upp mot mina förväntningar. Jag skulle nog velat jobba med ännu fler övningar än de vi gjorde faktiskt. Det jag kommer ha mest användning av från kursen är “rapport”, att spegla en annan person för att skapa förtroend,  och “multipla perspektiv” den övningen var väldigt bra för att ta sig vidare när man låst sig i kommunikationen.

 Kursen stack ut I ett annars så mättat område som kommunikation. Den var praktiskt och jordnära. Jag fick verktyg att ta med i min dagliga verksamheten.. // Emily Odelberg, HR Ansvarig, Vattenfall AB

“Jag hade egentligen inte så mycket förväntningar på kursen, så jag blev positivt överraskad. Övningarna var väl det centrala som jag kände det, det som undervisades var övningarna och det var ingen ”powerpoint” presentations utbildning detta. Mycket bra! Jag skulle vilja rekommendera kursen till mina ledarkollegor och jag har redan använt “multipla perspektiv” på arbetet och privat, samt ansikts/kroppsspråk tolkningar vid intervjuer. Riktigt intressant.

 Jag tyckte kursen var jättebra organiserad, bra stämning och värdefull kunskap delades ut, rekommenderas varmt.” // Tobias Eriksson, Team Manager, Service Desk, EVRY AB

 

“Jag kommer definitivt rekommendera denna kurs eftersom alla människor stöter på svårigheter och problem när det kommer till kommunikation. Kursen lär ut verktyg för att tackla eller underlätta både sättet att förmedla och sätt att lyssna.”
//Emelie Askmar, Chalmers Tekniska Högskola

“Jag fick en hel del “aha” upplevelser som jag tar med mig i min kommunikation i mitt arbete. Det blev tydligt för mig att jag tolkade in egna värderingar i vissa uttryck som inte behöver vara menat så av avsändaren. En annan var att jag nu förstår att jag inte  har haft så mycket ögonkontakt, men som jag nu  ska försöka ha i större grad i framtiden” // Monica Fabricius, Sälj och Marknad, Metsä Tissue AB

“Jag fick en bekräftelse på att jag faktiskt redan använder mig av några av de kommunikationstekniker som vi övade på under kursen, men det är alltid bra att bli påmind om Hur viktigt det är för att kunna vara tydlig” // Marie Dalevik, Marknadschef, SEB

 

Tid: 09.00-17.00

Pris:  9 000  SEK ex moms ( max till 12 personer)

 


 

 

En reaktion på “Sanning och konsekvens

Kommentarer inaktiverade.